Een dag later dan gepland, volgt hier mijn volgende blog.

In mijn vorige blog vertelde ik al dat ik heel moe was van alle wedstrijden waar we naartoe gingen om te cheeren. Die woensdag ben ik niet naar cheer practice geweest, maar in de plaats ben ik thuis gaan slapen. Ik sliep een uur, stond op om te eten, sliep voor twee uur, stond op om een film uit te zien en om 9u30 lag ik weer in bed en was zelfs nog goed aan het slapen toen mijn wakker ging op donderdag! Die donderdag hadden we weer een basketbal wedstrijd, maar dit keer was het hier in Colby te doen, dus dat viel al goed mee. Het was ook veel plezanter om voor eigen publiek te spelen (en cheeren voor ons) en zo was er ook iets meer enthousiasme in het publiek :). Op vrijdag en zaterdag hadden we dan een worstel toernooi hier in Colby, maar omdat ik woensdag niet naar de training was gegaan, had ik alle cheers voor het worstelen gemist en ik kon dus niet cheeren op vrijdag. Ik moest er wel naartoe en dat deed ik dus en zo volgde ik de cheerleaders en ik besloot om op zaterdag wel te cheeren. Cheeren voor worstelen is helemaal anders dan cheeren voor basketbal! Voor worstelen zitten we in kleermakerszit en slaan we met onze handen op de grond enzo in verschillende ritmes. Natuurlijk maakte ik nog veel fouten, maar ik vond het toch plezant en Lyn, de coach, zei toch dat ze het echt knap vond dat ik ze zo snel oppikte, dus ik was zeker tevreden! Natuurlijk nam dat toernooi weer de hele dag op, dus aan mijn zaterdag had ik weer niet veel. Op zaterdag kwam mijn doos ook aan, dus ik heb weer een goeie voorraad Belgische chocolade! Heerlijk!!! Ik heb ook een paar stukken chocolade meegepakt naar school vorige week en ik heb een paar mensen laten proeven en ze vonden het allemaal echt heel goed. 
Op school gaat alles nog heel goed. We hebben ook 'examens', maar stel u daar niet veel bij voor! Zo heb ik een examen voor geschiedenis morgen en in Belgie zou ik daar nu enorm voor aan het stressen zijn (vooral omdat ik nog niets heb geleerd), maar hier heb ik dus totaal geen stress, want voor ons examen mogen we onze notities en boek gebruiken! Ik zal alles dus wel eens overlopen vanavond, maar voor de rest zien we wel. We hebben vandaag ook alles een beetje herhaald (de leerkracht stelde gewoon vragen in de klas, sommige van die vragen staan zelfs op het examen morgen). Vorige woensdag had ik ook mijn presentatie van mijn familie project. Ik weet niet of ik daar al iets heb over geschreven, maar in ieder geval rond oktober denk ik kregen we uitleg over ons familie project. We moesten onze familie interviewen en daar een werk rond maken. Ik vond het zeker interessant om te maken, want dat werk ging over onze ouders, grootouders en overgrootouders. Ik heb mijn overgrootouders nooit gekend, dus ik vond het zeer leuk om daar wat meer over te weten te komen. We moesten daar dan ook een powerpoint presentatie over maken en je mocht kiezen welke aspecten je wilde behandelen. Het moest gewoon 5-8 minuten duren. En geloof het of niet, maar ik had amper zenuwen! Ik had eerlijk gezegd ook niet zo heel veel gedaan voor de presentatie (in Belgie zou ik er veel meer moeite ingestoken hebben), maar toen ik vandaag mijn punten bekeek, zag ik dat mijn leerkracht geschiedenis mij 100% heeft gegeven :). Natuurlijk moet ik nog punten krijgen voor het geschreven werk en ook mijn leerkracht Engels moet nog punten geven, maar ik ben echt al heel blij met mijn A+ :D.


Vermits ik nog moest leren voor mijn test, had ik niet genoeg tijd om mijn blog af te werken, dus doe ik het nu maar.

Vrijdag was het weer basketbal wedstrijd, dit keer in Hugoton. We moesten al rond 12uur vertrekken, omdat het een 3uur durende rit was om daar te geraken!!! Gelukkig kregen de meisjes de goede bus en konden we films zien onderweg :). De eerste film was 'The Blind Side', een heel goede film. Dan begonnen we aan 'Mr Popper's Penguins', en we zagen die uit op de terugweg. De laatste film die we zagen was 'Over the Hedge', hoewel ik die niet volledig heb gevolgd, ik probeerde een beetje te slapen in de bus. 
In Hugoton moesten jv en varsity spelen. Eerst speelde jv girls en zij wonnen! woehoew :p. Dan was het aan varsity girls en moesten wij cheeren. Ondertussen speelden jv boys in een andere zaal. Het was echt heel leuk om te cheeren. Eerst had ik geen zin omdat ik zo moe was, maar uiteindelijk heb ik mij echt kapotgelachen!! Er waren meisjes van de andere school die ons belachelijk wilden maken, wat eigenlijk erop neerkwam dat zij zichzelf belachelijk maakten :p. Als iemand van ons team bijvoorbeeld een punt maakt, allee twee of drie eigenlijk :p, moeten wij 'spiriten' dus gewoon enkele bewegingen doen, evt. een sprong en hard roepen :). En dat deden we dus en ik keek naar die groep meisjes en die waren mee aan het doen :p. Dat was zo van oke, beseffen jullie dat dat ons team is dat punten scoorde en niet jullie team? :p. Echt lachen. Uiteindelijk wonnen ook de varsity meisjes en dan was het aan de varsity jongens! We zagen toen ook nog een rare gast verkleed als superman haha die zijn rol heel serieus opnam :p.
Spijtig genoeg verloren de jongens, maar ik was vooral blij dat we naar huis konden! Ik probeerde de films een beetje te volgen, maar zoals gezegd was ik zo moe dat ik gewoon probeerde te slapen, en dat lukte gedeeltelijk :p.
Om 1u30 was ik dan eindelijk thuis en ik was zo blij om mijn bedje te zien :D. Op zaterdag was het dan vooral rustdag. Met een beetje skypen met mama en papa, met de papa was het heel lang geleden, dus ik was zeer blij dat ik nog eens skypen met hem. Ik had gepland om iets voor school te doen, maar dat kwam er dus niet van :p.
Zondagochtend skypte ik nog eens met Marijke en ook nog eens met Wannes, wat echt al heel lang geleden was (enkele maanden denk ik), dus dat maakte mijn dag al meteen goed! Nadien skypte ik nog even met mama en dan skypte Tod met Theresa (de uitwisselingsstudent van vorig jaar). Ik skypte dan op mijn iPod verder en dan wou Tod blijkbaar skypen met de mama dus ik ging naar boven en dan hebben we met 3 nog even geskypet en dat vond ik echt heel plezant :p. 
Om 1u30 moest ik aan de methodist kerk zijn, want daar waren we afgesproken om naar Seibert, Colorado te gaan. Claudia, de uitwisselingsstudent van Spanje, had Marie en mij uitgenodigd voor een feestje voor allemaal uitwisselingsstudenten. Het was ongeveer 1u30 rijden, dus dat viel al bij al nog mee. We waren daar iets te vroeg, maar zo hielpen we nog mee met alles te versieren e.d en dan langzaamaan kwam iedereen aan. Er waren uitwisselingsstudenten van Rusland, twee van Spanje, twee van Slovakije, Duitsland, en wij dan van Belgie. Misschien waren er nog van andere landen, maar dat weet ik niet meer :p. De meeste gastfamilies waren ook aanwezig dus er was toch wel wat volk. We moesten eerst een beetje kennismaken en er waren eigenlijk meer mensen van Colby dan ik had gedacht :p. Na de kennismaking, moesten we in een cirkel zitten en we hadden op voorhand onze naam op een papier geschreven en in een doos gestoken en nu werd er een naam getrokken en die persoon moest dan een cadeautje pakken van een doos (dat was van de coordinator, ik had chocolade haha) en dan een cadeau dat in de cirkel lag. Toen iedereen een cadeau had, was er een soort van dobbelsteen en iedereen in de cirkel moest die eens gooien. Er stond dan op 'geef alle cadeaus door naar links' of 'wissel met de persoon rechts van jou'. Het was dus niet zeker met welk cadeau je naar huis zou gaan. Het was echt heel leuk. Wij hadden een doosje met 1 zielig koekje in en wij maar hopen dat we het konden blijven doorgeven zodat wij ervan af waren, maar het bleef maar terugkomen naar ons :p. Uiteindelijk had ik een MacDonalds gift card van $5. Iemand anders wou dat eigenlijk graag hebben, dus wisselde ik en hetgeen ik dan had wou nog iemand anders hebben dus wisselde ik weer :p. Ik ging dus naar huis met allemaal kleine chocolaatjes (Kisses van Hershey), niet slecht haha. Na de cadeautjes konden we dan gaan rolschaatsen, maar dat was zo met twee rijen van twee wielen, dus echt raar! Het was echt wel wennen, vooral om te draaien was moeilijk en hoewel heel veel mensen gevallen zijn, ben ik de hele tijd rechtop gebleven. Ik geef toe het was een paar keer heel nipt, maar ik ben niet gevallen haha. 
Dan konden we eten! Ik at natuuuuurlijk weer veel te veel, maar het was allemaal zo goed :p. Na het eten konden we weer even rolschaatsen en dan speelde ik nog een spel met een paar. Het noemt 'Apples to Apples', wel een leuk spel :p. Dan was het alweer tijd om naar huis te gaan. Ze hadden gezegd dat we rond 10uur terug zouden zijn, maar ik zag op de klok dat het nog maar 7 uur was, dus ik dacht amai dan gaan we vlug terug zijn, maar in de auto besefte ik dat het hier in Colorado een uur verschil is met Colby, dus eigenlijk was het al 8uur...
In Goodland stopten we nog even om naar Walmart te gaan. Deze is wat groter dan die van ons. Ik zocht nog altijd een cadeau voor Jake van cheerleaden, want ik had zijn naam getrokken. Ik kocht dan maar een soort zakmes, hij zal er waarschijnlijk niet echt blij mee zijn, maar om dat goed te maken, heb ik ook wat Belgische chocolade :p.
In ieder geval ben ik echt blij dat ik dat feestje heb kunnen meemaken! Het was tof om mensen van over de wereld te ontmoeten en te ontdekken hoe hun ervaringen hier zijn. Ik kwam goed overeen met het Russisch meisje! Ik heb haar toegevoegd op facebook, dus misschien kunnen we nog eens afspreken, we zien wel. Ik vind het wel heel spijtig dat mijn organisatie zo niets organiseert! Het is via Claudia dat ik aan zo'n feestje kon meedoen, want haar organisatie doet wel zo'n toffe dingen! Ik hoop in ieder geval dat ik ooit nog eens met alle uitwisselingsstudenten kan samenkomen!
Op maandag had ik dan twee toetsen in te halen. Ze vielen nog goed mee :). Ze hadden ook een sneeuwstorm voorspeld, dus iedereen was aan het hopen voor een sneeuwdag, maar vandemorgen bleek er amper sneeuw te liggen, dus we moesten naar school :(. Omdat het misschien een sneeuwdag was, besloot ik niet voor de toets van Engels te leren en ik had dus enkel een klein beetje voor mijn geschiedenis examen gedaan. En het enige dat ik deed, was zien dat ik al mijn notities had en zien dat er overal een titel bijstaat, zodat ik morgen hopelijk alles snel terugvind! Ik heb nog nooit zo weinig gedaan voor een examen en al zeker niet voor een geschiedenisexamen :p. En toch had ik amper zenuwen. Het enige waar ik een beetje stress voor had was het tijdsgebrek. We zouden 48 vragen krijgen, maar we hebben maar 49 min. in een les... Vanmorgen leerde ik dan voor Engels en de toets was moeilijker dan ik had gedacht, maar nog altijd goed te doen. Het uur daarna was het dan geschiedenis examen. Ik maakte eerst de vragen waarop ik het antwoord dacht te weten, en dan deed ik de vragen die ik nog niet had opgelost met mijn boek en papieren met woordenlijst. Vervolgens had ik nog genoeg tijd om elke vraag te overlopen. Het examen was dus zeker niet moeilijk! Het waren ook gewoon meerkeuzevragen en verbindingsoefeningen! En de meerkeuzevragen zijn zeker niet zoals bij mr. Vergouwen vorige jaren :p. Ik kan dus zeggen dat dit het gemakkelijkste geschiedenisexamen ooit was :p.
Nu heb ik dus twee lesuren niets te doen, vermits OJT gedaan is. Morgen is dan de laatste dag school! Woehoew!!
We doen een kerstfeestje bij geschiedenis en na school om 9u30 hebben we lock-in met de cheerleaders. Dat wil zeggen kerstfeestje met veel spelletjes en snoep en we blijven dan slapen in de school :p. Klinkt dat bekend voor sommigen? haha.
Ik ga het hier bij laten, het is precies weer heel veel geworden...
Tot de volgende en al een prettige Kerstmis gewenst!!

Els
12/21/2011 12:09:42 am

Amai Kim, dat was weer een heel boek dat je hebt geschreven. Zalig he, dat je niet hoeft te stressen voor een examen. Ook al een zalige Kerst gewenst met hopelijk een leuk feestje!

Reply
oma
1/10/2012 11:33:40 pm

Kim ik heb met zeer veel aandacht en vreugde je blog gelezen.
Het was een hele lange, maar ik heb er echt van genoten.
Zo te lezen verveel je u vast en zeker niet.
Jij doet dat goed zeg.
Veel liefs en van harte oma

Reply



Leave a Reply.