Amper te geloven, maar ja mijn avontuur zit er al voor de helft op!! Binnen 4 maand en twee weken ongeveer vertrek ik weer naar Belgie. Wat gaat de tijd toch snel, te snel eigenlijk. Wat dus wil zeggen dat ik het hier nog altijd heel plezant vind. Ondertussen is het tweede semester hier begonnen. Onze lessen startten vorige donderdag al en dus hadden we twee dagen school en dan meteen weekend. Eigenlijk is dat wel goed om er terug een beetje in te komen :p. Mijn lessenrooster is ook iets veranderd nu. Dit semester heb ik:
English III B
American History B
Concert choir (jaja ikke zingen :p)
Art I B (en knutsele :p)
Health Science IV
Spanish II B
Speech.

Ik ga dus niet meer naar het ziekenhuis, maar ik heb in de plaats redelijk gemakkelijke vakken waar ik niet al te veel voor moet doen :p. Drama werd vervangen door speech, dus daarom volg ik dat nu. 

In het koor ben ik tweede alt en dat is met een leuke groep dus dat vind ik heel plezant! Momenteel werken we al aan 2 liedjes: neighbor's choir en sicut cervus, jaja een lied in het Latijn :). Grappig om de Amerikanen hier die Latijnse woorden te horen uitspreken :p.
De liedjes zijn niet echt gemakkelijk, maar echt we hebben een zalige leerkracht en een leuke klas dus dat valt allemaal heel goed mee. Vorige week donderdag en vrijdag hebben we niet gezongen, omdat we toen een dansje aangeleerd krijgen dat we gaan doen op de Orange en Black Classic, een basketbal toernooi hier in Colby. 
Het wordt een soort flash mob en eigenlijk best plezant. We zijn met een grote groep, want band en woman's choir doen ook mee :).

Ook het knutselen vind ik heel leuk! Claudia (de uitwisselingsstudente van Spanje) heeft dat ook en dat is een klas waar je niet al te veel moet doen. Je doet al u werkjes op u eige tempo :p. Ik heb ondertussen al een kaft gemaakt om alles in te bewaren en vandaag heb ik juist mijn symmetrisch werk afgemaakt. Dat was een klein papiertje in 4 verdeeld en het vlak linksboven moet symmetrisch zijn met dat van rechtsonder en de andere twee moete symmetrisch zijn en dan moet je alles 'shaden' dus zo heel donkerzwart en sommige dingen in het wit of licht grijs en donkergrijs enzo.. Oke mss niet echt duidelijk maar ja het is moeilijk om uit te legge :p.

In speech heb ik al een speech moeten geven over Marie (de tweede les) zodat hij kon zien hoe ver iedereen stond en gisteren moest iedereen per twee een stuk van het derde hoofdstuk lezen en dat dan aan de klas uitleggen en ik was met Marie maar zij was ziek naar huis gegaan en dus deed ik het alleen. Wel een beetje nerveus, maar mr. Nickols zei dat ik het goed had gedaan en dat hij daar niets aan toe te voegen had, dus ikke blij e :D.

Het cheerleaden was de laatste trainingen nogal stresserend en hektisch en druk... Volgende week donderdag moeten we onze routine doen en vorige week waren we nog bijlange niet klaar. We hadden op dinsdag en woensdag (dus tijdens de vakantie) extra trainingen en dan op donderdag en vrijdag ook terug, maar het ging maar niet vooruit. Deze week besloten ze dan om nog extra trainingen in te lassen. Op dinsdag was er een basketbalmatch en zouden we niet kunnen trainen, dus besloten ze om ons om 6u 's morgens te laten komen en dan te trainen :O. Niks voor mij dus. Ik kon ook niet op tijd gaan slapen, omdat ik moest gaan dansen op maandag. Toen mijn wekker afging om 5u15 was ik dus nog heel moe. We hadden dan training van 6-7uur en dan hadden we tijd om ons om te kleden en klaar te maken voor school... Ook vandaag hadden we ochtend training en ook nog eens na school!! ZWAAR! Ik ben dus nu terug heel moe, maar ik was gisteren op tijd gaan slapen dus viel het in de dag nogal mee. Vandaag hebben we wel eindelijk het dansje afgekregen, woohoow!! Morgen is het weer geen training omdat er weer een wedstrijd is, maar volgende week maandag, dinsdag en woensdag hebben we wel training en waarschijnlijk ook alle drie de dagen ochtend training. Het belooft dus een zware week te worden, vooral omdat we donderdag, vrijdag EN zaterdag moeten cheeren!

Maar even iets anders: op dinsdag ben ik voor de eerste keer hier gaan turnen!! JEEEEEJ :) Ik keek er echt enorm naar uit, ondanks de vermoeidheid :p. De leden zijn wel redelijk jong, ik ben de oudste, maar Phoebe is daar en nog een meisje van school wiens naam ik alweer ben vergeten :p. Ik deed eindelijk nog eens mijn middelste spagaat en brug achterwaarts, dat was beide echt al laaaang geleden :) Ze oefenen vooral op tumbling, brug ongelijke leggers en balk. Ik begon dus met tumbling. Rondat was ook al lang geleden, maar het viel nog mee :p. Dan vroeg de trainster of ik flik kon, ja dat is al enkele jaren geleden haha. Ik moest mijn flik dan doen vanaf een helling en zou zijn bijstaan. Amai ik merkte dat het lang geleden was :p. Allee al bij al viel het nog mee en na een paar keer ging het beter en beter :). De training duurde 2 uur en met een beetje lachen tussendoor en een spelletje is dat echt snel voorbij! Ik vond het dus heel plezant en ga dat dus blijven doen tot ik hier vertrek. 

Zo ik ga het hier bij laten! De volgende blog zal waarschijnlijk na dat basketbal toernooi zijn zodat ik daar wat kan over vertellen :D.

Ronny
1/25/2012 11:21:50 pm

Hey Kimmie ni moeilijk dat je moe bent.
Maar blijkbaar amuseer je je daar wel. Geniet er nog van want het zal inderdaad snel voorbij zijn.
Doei

Paps

Reply



Leave a Reply.